وجه مشترک نقاشیهای پرتره، گیاهان و طبیعتبیجانهای لیلی متیندفتری، نگاه کمینهگرا، خلاصه و فارغ از حشو و زواید هنرمند است. همانطور که در این اثر نیز دیده میشود، نگاه او به سوژه، مستقیم، قاطع و موجز است. مانند کارهای دوره فیگوراتیو، در اینجا نیز نقاشی بسیار متکی بر فرم است. در طیف گستردهای از آثار متیندفتری، گرایش به پاپ آرت مشهود است. در اثر حاضر نیز جایگیری لیموها در بالای کادر و بافت زمینه با نقشمایههای هندسی زمینه در رنگهای سفید و سیاه، حضوری قاطع از سادگی را به نمایش میگذارد.
لیلی متیندفتری هنرمندی گزیدهکار بود، از مصاحبه و حضور رسانهای پرهیز داشت و شاید نسبتی که با محمد مصدق دارد، تشخصی استثنایی به متیندفتری و آثارش بخشیده است؛ به طوری که داشتن اثری از او در یک مجموعه، ارزش قابل توجهی را موجب میشود. او در سالهای اخیر حضور نسبتاً موفقی در حراجهای داخل و خارج از کشور داشته و در این مدت بهای آثارش افزایش قابل توجهی را شاهد بوده است.