تهران،
سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک27، زنگ یک
5 آبان27 October - 15 آبان 13966 November 2017
یکی از گونه های متنوع کیهان شناسی که در جهان وجود دارد، آفرینش، مراتب هستی، سپهر و همه ابعاد وجود و حضور را از کلمه می بیند و پیدایی کلمه را در جهان سبب راز گشایی و آشکارگی برخی از رموز و هجای مقدس که پنهان است، می داند!
مجموعه حاضر، کوشش و تجربه ای ماجراجویانه و سیر و سفری درونی و اشراقی است برای کشف عجایب و معنای غیبی حروف! سفری که از دل اساطیر کهن و زبان های باستانی، نجوم، کیمیاگری قدیم ، نسخه های خطی و رمزی آغاز شد و حاصلش تجربه علائم و نقوش بدوی و پریمیتیو، نمادهای نجومی و کیمیاگری بود.تجربه ای برای کشف توانایی ها و قابلیت های حروف و الفبای نخستین که می تواند برای قلمی و هنجاری جدید در نوشتن به کار گرفته شود. تجربه ای مینیمال که بیان می دارد سیاه و سپید دو ارزش بنیادین و مستقل و ازلی دارند و می توان به آنها پایبند بود.
بنابراین کلمات را در وجوه مختلف ظهور می توان دید، مانند تکرار مقدسشان بروی پرتره ها و در کالبد روحانی اطراف سر انسان معاصر. ترکیب بندی هایی که خاطراتی ازلی و آغازین را از هندسه هایی مقدس مانند سواستیکا،یانترا، مانترا و صلیب را به یاد می آورند و در نگاهی از بالا، کهن الگوی پلان معابد، نقشه های جغرافیایی هفت اقلیم قدیم با تمام مرزها و جزئیات فراوانشان هستند. حروفی که در عین دارا بودن ویژگی گرافیکی و در عین معاصر بودن، بنیانی تاریخی دارند.
در برخوردهای تکنیکی شاهد آنیم که گرایش به مهرکوبی ها و شیوه های سنتی خوشنویسی ایران و شرق دور دیده می شود و در کار با حروف، تمایلی به حجم پردازی به روش غربی آن دیده نمی شود و توده ها و هزارتوهای کلمات از راه حجم پردازی مجازی در سطح دو بعدی کاغذ شکل می گیرند. حروفی که بالقوه اند و هنوز کلمه نشده اند و به مرحله معنی نرسیده اند و در خلاء و به گونه ای معلق در فلک ها و سپهر شناورند.
محسن کرمی
مهرماه
مجموعه حاضر، کوشش و تجربه ای ماجراجویانه و سیر و سفری درونی و اشراقی است برای کشف عجایب و معنای غیبی حروف! سفری که از دل اساطیر کهن و زبان های باستانی، نجوم، کیمیاگری قدیم ، نسخه های خطی و رمزی آغاز شد و حاصلش تجربه علائم و نقوش بدوی و پریمیتیو، نمادهای نجومی و کیمیاگری بود.تجربه ای برای کشف توانایی ها و قابلیت های حروف و الفبای نخستین که می تواند برای قلمی و هنجاری جدید در نوشتن به کار گرفته شود. تجربه ای مینیمال که بیان می دارد سیاه و سپید دو ارزش بنیادین و مستقل و ازلی دارند و می توان به آنها پایبند بود.
بنابراین کلمات را در وجوه مختلف ظهور می توان دید، مانند تکرار مقدسشان بروی پرتره ها و در کالبد روحانی اطراف سر انسان معاصر. ترکیب بندی هایی که خاطراتی ازلی و آغازین را از هندسه هایی مقدس مانند سواستیکا،یانترا، مانترا و صلیب را به یاد می آورند و در نگاهی از بالا، کهن الگوی پلان معابد، نقشه های جغرافیایی هفت اقلیم قدیم با تمام مرزها و جزئیات فراوانشان هستند. حروفی که در عین دارا بودن ویژگی گرافیکی و در عین معاصر بودن، بنیانی تاریخی دارند.
در برخوردهای تکنیکی شاهد آنیم که گرایش به مهرکوبی ها و شیوه های سنتی خوشنویسی ایران و شرق دور دیده می شود و در کار با حروف، تمایلی به حجم پردازی به روش غربی آن دیده نمی شود و توده ها و هزارتوهای کلمات از راه حجم پردازی مجازی در سطح دو بعدی کاغذ شکل می گیرند. حروفی که بالقوه اند و هنوز کلمه نشده اند و به مرحله معنی نرسیده اند و در خلاء و به گونه ای معلق در فلک ها و سپهر شناورند.
محسن کرمی
مهرماه