آثار هنرمندان خاورمیانه در حراج ساتبیز با کیوریتوری مارگریتا ماکاپانی میسونی

2 اردیبهشت 1399
حراج آثار کیوریتورشدۀ ساتبیز با کیوریتوریِ مارگاریتا ماکاپانی (طراح مد و مدیر خلاق ام.میسونی از خانه‌های پیشروی مد و فشن) از 14 آوریل افتتاح شد و امروز به پایان رسید.

میسونی به‌عنوان کیوریتور مهمان این حراج با گردآوری 105 اثر از طیف گسترده‌ای از هنرمندان پیشروِ بین‌المللیِ هنر پس از جنگ و هنر معاصر، آثار این حراج را انتخاب کرده بود.او که با رویکردی جهانی برای جمع‌آوری آثار استفاده کرده بود علت انتخاب این طیف گسترده را استفادۀ هنرمندان این آثار از بافت‌ها و متریال مختلف نام برد و از این رو از هنرمندان پیشرو و هم‌چنین از هنرمندان جوان و خلاق سراسر جهان از جمله امریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، پرتقال، ژاپن، چین، کره جنوبی، ایران، ترکیه، مراکش، عراق، اتریش، دانمارک، سوئیس، آرژانتین، کلمبیا و... در کنار هم بهره برد. در این بین نام هنرمندانی چون اندی وارهول، ویکتور وازارلی، سل لویت، یایویی کوزاما، مارک توبی، گراهارد ریختر و... دیده می‌شود.


در این حراج آثاری از هنرمندان خاورمیانه نیز چون شیرین نشاط، منیر فرمانفرمائیان، فخرالنسا زید، اتل عدنان و حسن حجاج حضور داشت و اثر منیر فرمانفرمائیان به مبلغ 375 هزار پوند به‌عنوان گرانترین اثر هنرمندان خاورمیانه به فروش رسید.
گرانترین اثر این حراج نیز با اختلاف زیادی با دیگر آثار، به نقاشی جرج کاندو هنرمند آمریکایی رسید که به مبلغ یک میلیون و 35 هزار پوند چکش خورد و تنها اثر میلیونی این حراج شد و پس از آن منیر فرمانفرمائیان دومین اثر گران این حراج را نصیب هنر ایران کرد.

مقالات مرتبط

رقابت در بازار هنر خاورمیانه طی سال‌های اخیر و عوامل موثر بر آن
با رشد عرصۀ هنری منطقه خاورمیانه، آثار هنری در حال تبدیل‌شدن به یک دسته از دارایی‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران در این منطقه هستند. 
30 اردیبهشت 1399

اکوسیستم هنر خاورمیانه
اکوسیستم هنر، یک شبکه‌ی ارتباطی پیچیده بین سهامداران و ذینفعان و مجموعه‌ای از موسسات فعال، گالری‌ها و افراد و نیروهای قدرتمندتر با نفوذتر است که منجر به جنبش و تحرک در بازار جهانی هنر می‌شوند و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
9 اردیبهشت 1400

نگاهی بر نمایشگاه اِپیک ایران در موزه ویکتوریا و آلبرت: پنج هزار سال فرهنگ پر زرق و برق
 "اپیک ایران"( ایران اسطوره‌ای) در ماه می 2021 افتتاح شده است، فرهنگ، معماری و هنر 5000 ساله‌ی ایران را با گرد هم آوردن بیش از 300 ابژه از هنر ایران معاصر، ایران اسلامی و باستانی را به نمایش می‌گذارد. این نخستین نمایشگاه بزرگ انگلستان طی 90 سال گذشته است که روایتی بر ایران از 3000 سال پیش از میلاد تا به امروز را ارائه می‌دهد. اِپیک ایران، توسط موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت لندن و با...
10 خرداد 1400
درج دیدگاه

* نشان دهنده فیلد الزامی
دیدگاه ها

Nima Heidari 3 سال پیش

مقاله بسیار خوبی بود