تهران،
خیابان سمیه، قبل از رامسر،شماره ۱۴۲
11 بهمن31 January - 10 اسفند 139829 February 2020
تبریزی با عشق و شکیبایی به گنجینه مینیاتور رو میآورد؛ آن را آگاهانه میآزماید و سپس سعی میکند فراموششان کند تا چون نقاشی امروزی که ذهنیتی معاصر دارد، بار دیگر از آن دانش و تجربه در فضایی جدید، اثری بیافریند که بیشتر از آن که چون مینیاتور کهن مقید به مضمون ادبی باشد، تابع کاربرد خط و رنگ در نقاشی مدرن است.
در ادامه همین جستوجو، به کولاژ گرایش مییابد؛ ورق کتابهای قدیمی را بر سطح بوم میچسباند و بر آن نقش و نگار خود را مینگارد. در نسخ قدیمی معتبر همواره بازی بدیع و متناسبی بین کتابت و نقش در جریان است. نوشته به هر بهانه داخل نقاشی میآید؛ نقاشی، بخشی از صفحه مکتوب را میپوشاند.
تبریزی در کولاژهایش این بازی عاشقانه دو نوع خط - حرف و نقش - را در ترکیب ماهرانه گاهی جسورانه، پیش چشم میآورد.
در ادامه همین جستوجو، به کولاژ گرایش مییابد؛ ورق کتابهای قدیمی را بر سطح بوم میچسباند و بر آن نقش و نگار خود را مینگارد. در نسخ قدیمی معتبر همواره بازی بدیع و متناسبی بین کتابت و نقش در جریان است. نوشته به هر بهانه داخل نقاشی میآید؛ نقاشی، بخشی از صفحه مکتوب را میپوشاند.
تبریزی در کولاژهایش این بازی عاشقانه دو نوع خط - حرف و نقش - را در ترکیب ماهرانه گاهی جسورانه، پیش چشم میآورد.